Aftensmad, Antiinflammatorisk Liv, Opskrifter

Hurtigt tilberedt: Edamamebønner med æg

 

En hurtig ret

Når jeg gennemgår de mange lækre opskrifter der findes i bøger og på nettet, så løber jeg ofte ind i tidsperspektivet omkring madlavning. Nogle retter må gerne tage tid at lave. Men nogle skal være hurtige. Derfor har jeg lave denne salat som jeg hurtigt kan bikse sammen til f.eks. frokost.

Opskrift:

3 dl optøede edamamebønner

1 spsk olien- eller valnøddeolie

Salt/peber eller som her Lie Gourmet’s krydderiblanding (Epices)

Æg (kan spejles, koges/smilende eller porcheres). Alternativt varmrøget laks.

Friske krydderurter

Tø bønnerne op (husk at få hældt væden fra). Hæld lidt olie over dem samt de/det ønskede krydderi. Spejl den ønskede mængde æg. Servér gerne med et drys af friske krydderurter (her er der brugt rød skovsyre men persille, oregano, basilikum, koriander m.fl. kan også bruges).

Edamamebønner:

Bønnerne har et naturligt højt proteinindhold. Proteiner giver en god mæthedsfornemmelse og er med til at stabilisere blodsukkeret. Begge ting er gode når man ikke skal overspise og især for dem der, ligesom jeg, gerne vil smide nogle kilo.

Sådan lidt mere teknisk, så indeholder Edamamebønner en hvad man kalder komplet aminosyre-profil. Aminosyrer er dele af proteiner der virker som byggesten for kroppen. Det gør denne aminosyre til et “fuldkomment” protein med så stor næringsværdi at de kan erstatte kød. Bønnerne er ligeledes en god kilde til zink, jern, calcium, vitamin E samt de vigtige vitaminer B.

Velbekomme!

– Helle

 

Forrige Indlæg Næste Indlæg

RELATEREDE INDLÆG

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar


Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/bloggerspoint/public/wp-includes/functions.php on line 64