Antiinflammatorisk Liv, Frokost/madpakke, Opskrifter, Snacks

Chia-te med granatæble

 

Antiinflammatorisk mellemmåltid

Det er vigtigt for mig at der er lækre ting i min dagligdag, hvis jeg skal holde den sunde livsstil. Jeg kan nemt falde i kage- og Ben & Jerry-fælden. Alt for nemt! Jeg prøver derfor at udvikle forskellige ting, der kan stille min craving når den opstår, men samtidigt holde mig til denne sunde livsstil. Jeg kan mærke en kæmpe forskel på de dage jeg fraviger min kostplan og i stedet spiser ting som pizza, pasta, store bøffer, slik osv.

Så her er en nem lille opskrift der hjælper mig igennem på dage, hvor jeg har svært ved at stå imod. Det er i bund og grund bare chia-frø der har ligget i blød i en god te og så er der tilsat en form for frugt. Det er da nemt! Ville jeg servere den til en middag med familie, børn og venner? Kun hvis de ønsker at prøve nogle af mine retter. Ellers er det noget jeg holder for mig selv. Jeg har taget et bevidst valg om en special kost og det skal andre ikke tvinges til at spise, hvis de ikke ønsker det.

Den sunde madpakke

Jeg har med succes haft min Chia-te med i et syltetøjsglas på arbejde. Det er dog at foretrække, hvis den kan stå på køl.

Opskrift:

1,5 dl te. Helst frugtte, da de har en naturlig sødme.

2 spsk Chiafrø.

1/2 granatæble. Et fint hakket æble er også godt. Det giver lidt modspil til teen.

Jeg blander te og frø og lader det stå et par timer og tilsætter frugt når jeg skal spise den. Hvis jeg har den med i madpakken, så blander jeg frugt i om morgnen.

– Helle

 

Forrige Indlæg Næste Indlæg

RELATEREDE INDLÆG

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar


Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/bloggerspoint/public/wp-includes/functions.php on line 64